دوشنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۴
دوشنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۴

واحد مددکاری

واحد مددکاری مرکز سروش در یک نگاه :

واحد مددکاری به عنوان بازوی اجرایی مدیریت محترم مرکز، نقش بسزایی در رسیدن به اهداف سازمانی در مرکز سروش ایفا می نماید.

      در کمپ ماده 16 سروش ، واحدهای مددکاری فاز 1و2 با حضور کارشناسان این حوزه در تلاش برای حل مشکلات مددجویان اعم از روحی ، روانی و خانوادگی آنها و بستری برای بازگشت مددجو به خانواده و اجتماع می باشند.

 

واحد مددکاری مرکز سروش
عکس از واحد مددکاری مرکز سروش

 

واحد مددکاری مرکز سروش
عکس از واحد مددکاری مرکز سروش

در ذیل به چند عنوان از عملکرد مهم و روزمره ی این واحد در مرکز سروش اشاره می کنیم

مشاوره حضوری با خانواده و مددجویان :

درب واحد مددکاری در روزها و ساعات اداری به روی مددجویان و خانواده های آنها باز است. این مجموعه متشکل از 6 نفر پرسنل مجرب خانم که مدبرانه و دلسوزانه ، پذیرای مددجویان و خانواده های آنهاست.
 به طور میانگین در روزهای غیر از روز ملاقات (یکشنبه ها) ، این واحد با حداکثر توان و دلسوزی با خانواده مددجویان و همچنین به تعدادی از مددجویان مشاوره اختصاصی می دهند .
شایان ذکر است ، ملاقات مددجویان با خانواده هایشان در یکشنبه های هر هفته و در محل ملاقات امکان پذیر بوده که خانواده های محترم علاوه بر ملاقات مددجویشان ، امکان مشاوره با مددکار مربوطه را نیز دارند.

ملاقات برخط

به جهت رفاه حال مددجویان و خانواده های آنها که بعضا به دلیل مسافت زیاد محل سکونتشان تا مرکز ، امکان ملاقات حضوری را ندارند و همچنین برای تداوم ارتباط خانواده ها با مددجویان خود ، واحد ملاقات برخط به کمک شرکت ایرانی و دانش بنیان اسکای روم به صورت رایگان برای این مرکز راه اندازی گردیده .
به این صورت که خانواده ی مددجو می تواند با ارسال پیامک عدد 1 به سامانه ی این مرکز به شماره 50001040565112 ، لینک مربوطه برای ورود به اتاق ملاقات را دریافت و با هماهنگی این واحد از ملاقات  برخط یا آنلاین بهره مند شوند. ورود به اتاق ملاقات
ملاقات برخط در مرکز سروش

ثبت سیستم و ترخیص

بنابر روال همیشگی و شرح وظایف این واحد، امور مربوط به ثبت سیستم مددجویان پذیرش شده و ترخیص آنها ، همه روزه در سیستم انجام می گردد.

 بدین سان که مددجویان چند روز پس از پذیرش در مرکز و پس از طی دوران ضعف و بی حالی ناشی از ترک مواد مخدر ، به این واحد فراخوانده شده و توسط اپراتور رایانه مددکاری، پرونده الکترونیکی برای آنها تشکیل می شود .
شایان ذکر است تمام امور اداری ، درمانی و مددکاری مددجویان از بدو ورود تا ترخیص به صورت الکترونیکی ثبت و رسیدگی می شود. که این امر باعث افزایش چشمگیر سرعت و دقت در روند کاری مربوط به مددجویان مرکز گردیده است. و اولین مرکز می باشد که دارای پرونده الکترونیکی برای مددجویان می باشد .

مشاوره تلفنی

در این  مرکز برای پاسخگویی به سوالات خانواده ها درزمینه اعتیاد خط مشاوره تلفنی به شماره 91306151-021 راه اندازی گردیده که توسط مشاوران مرکز پاسخگوی انجام می پذیرد .

 

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید